Ulike bilder av influencere

Kas ir influenceris?

Influencera jēdziens ir kaut kas, ar ko mēs esam labi iepazinušies mūsdienu digitālajā sabiedrībā, taču ko patiesībā nozīmē būt “influencer”? Vai ikviens var būt influencer? Kad cilvēks tiek uzskatīts par influencer? Un kāpēc mēs esam tik ieinteresēti klausīties influenceros? To visu mēs apskatīsim šajā emuāra ierakstā.

Nav skaidru norādījumu par to, kurā brīdī var sevi saukt par influencer, taču, kā vārds norāda, jēdziens attiecas uz kādu, kam ir ietekme, proti, “influence” uz citiem cilvēkiem. Šodien šis jēdziens galvenokārt tiek lietots attiecībā uz tiem, kas ietekmē caur digitālajām platformām, neatkarīgi no tā, vai tas ir Instagram, TikTok, Twitter, Youtube vai kas cits. Influenceri parasti tiek uzskatīti par “ekspertiem” kādā jomā, vai arī par cilvēkiem, kuriem ir spēcīgas attiecības ar saviem sekotājiem, kas liek viņiem uzticēties ieteikumiem, padomiem un viedokļiem, ko influenceri piedāvā.

Iepriekš mēs bieži saņēmām padomus un ieteikumus no draugiem un ģimenes par to, kādi apģērbi ir skaisti, kādas kurpes ir labākās, kāda lidmašīnu kompānija ir visuzticamākā. Tagad mēs bieži dodamies uz sociālajiem medijiem, lai redzētu, ko iesaka tie, ko mēs sekojam, uz ko mēs uzticamies un varbūt arī uz ko raugāmies. Kādu kameru lieto tavs iecienītākais fotogrāfs Instagramā? Kuru lidmašīnu kompāniju izvēlas tavs iecienītais ceļojumu blogs? Kādas sporta kurpes valkā tavs iecienītais sportists? Šie ieteikumi bieži ļauj mums izvairīties no garas dažādu piedāvājumu meklēšanas internetā un apmeklēt desmitiem veikalu, pirms mēs nolemjam, kuru kameru, kuras skriešanas apavus vai kuru lidmašīnu kompāniju izvēlēties. Tas bieži ietaupa laiku un var ļaut mums atklāt jaunus zīmolus, par kuriem mēs citādi pat nezinātu.

Būt influenceram var arī būt pilna laika darbs. Tie, kam ir īpaši liela ietekme, var saņemt labu samaksu par produktu, pakalpojumu vai ziņojumu dalīšanu ar saviem sekotājiem. Ir daudzi veidi, kā par to saņemt samaksu, bet parasti tas notiek vai nu ar fiksētu cenu par ziņu/video/stāstu, vai izmantojot saistīto saiti vai atlaides kodu, kas influenceram nodrošina noteiktu naudas summu par katru pārdošanu, kurā šis kods/saite ir izmantota. Mēs Famme izmantojam saistītās saites/kodus kā maksājuma veidu. Vairāk par to var izlasīt mūsu influencera noteikumos šeit.

Ir vairāki influenceru kategorijas:

Nano Influencer: mazāk par 1000 sekotājiem

Mikro Influencer: 1000-100.000 sekotāji

Makro Influencer: 100.000 - 1.000.000 sekotāju

Mega Influencer: 1.000.000+ sekotāju

Visām šīm kategorijām ir savi plusi un mīnusi. Liela varbūtība, ka tu, lasot šo, piederi vai nu nano, vai mikro influenceru segmentam. Mikro/nano influencers ir ar mazāk sekotāju nekā divās citās kategorijās, taču šie sekotāji bieži ir lojālāki un dedzīgāki, kas ir ļoti svarīga sastāvdaļa, ja vēlies ietekmēt sociālajos medijos.

Influenceri ir vispārīgi ļoti vērtīgs resurss uzņēmumiem, ar kuriem viņi strādā, jo tie gan rada attēlu, tekstu un video saturu reklāmas materiāliem, gan publicē šo reklāmas materiālu unikālā platformā, ko viņi paši ir izveidojuši. Tas ir padarījis influenceru mārketingu par ļoti populāru mārketinga veidu gan lielu, gan mazu uzņēmumu vidū, un līdz šim šī tendence tikai aug.

 

Lasiet arī: Kā uzņemt labākas bildes Instagram

Kā veidot reels Instagramā

Tilbake til bloggen