hvordan bli en influencer på instagram, snapchat, youtube, tiktok

Kā kļūt par ietekmētāju

Kā kļūt (un turpināt būt) par labu influenceru?

Tu, iespējams, esi lasījis mūsu rakstu par to, kas ir influencers un domājis: “hej, es gribu kļūt par influenceru!” vai varbūt tu jau esi sācis, bet jūti, ka tev vajag nedaudz vairāk informācijas par to, kā lietas funkcionē? Tad šis ir ceļvedis tev. Neatkarīgi no tā, vai kļūsi par apakšveļas, apavu vai citu produktu vēstnesi, šie soļi tev palīdzēs!


1. solis: atrodi savu platformu

Pirmais, kas jādara, ir izlemt, kuru platformu vēlies izmantot. Mūsdienās daudzi lielie influenceri izmanto gan TikTok, Instagram, YouTube kontus un daudz ko citu, bet, kad tu sākumā sāc, ir prātīgi koncentrēties uz vienu vai divām platformām, nevis mēģināt darīt visu uzreiz. Atceries, labāk ir darīt vienu lietu pēc kārtas, nekā daudzas lietas pusratā!
Šeit ir ceļvedis par dažām populārākajām mūsdienu influenceru platformām un tam, kam tās var noderēt:



TikTok: Īsi video fragmenti ar iebūvētu rediģēšanas rīku. Ja tu dod priekšroku visu darīt telefonā, tad šī ir tieši tev. Piemērots tiem, kas vēlas veidot deju video, jautras skices, dalīties viedokļos, padomos un zināšanās, kuras var ātri un viegli nodot. 

 

Instagram: Attēlu saturs. Ja tu mīli fotosērijas, šī ir platforma tev. Instagram ļauj veidot kombināciju gan no attēlu, gan video satura, kā arī rakstīt īsus tekstus. 


YouTube: Garāki video. Ja tev patīk videogrāfija un tu esi gatavs veidot garākus video, kas prasa vairāk rediģēšanas, šī ir laba platforma tev. Tā ir piemērota saturam, piemēram, vlogiem, garākiem video, kur tu runā par dažādām tēmām, kā arī kādām apmācībām u.c. 


Blogs/paša mājaslapa: Garāka teksta satura un mediju miksēšana. Ja tu vēlies rakstīt rakstus, atsauksmes un citus līdzīgus materiālus, šī ir lieliska platforma. Tā ļauj apkopot attēlus, video un tekstu vienā lapā, kuru tu kontrolē pilnībā. 

Kuru platformu tu izvēlies, var arī būt atkarīgs no tā, kādus produktus tu vēlies reklamēt. Apģērbs ir, piemēram, ļoti populārs, lai kļūtu par vēstnesi Instagram, kur pat “mazo” profilu īpašnieki bieži saņem sponsorētos produktus. 


2. solis: atrodi savu nišu

Noskaidro, kādu saturu tu vēlētos veidot, un mēģini pieturēties pie šīs tēmas. Ir vieglāk izveidot iesaistītu sekotāju bāzi, ja tavi sekotāji zina, ko viņi saņems, ja sekos tev. Vai tas ir modes? treniņi? ēdiens? politika? mākslas vēsture? suņu attēli? Ir vieglāk kļūt prasmīgam augstas kvalitātes satura radīšanā, kā arī iegūt jaunus sekotājus ar līdzīgām interesēm, ja tu turies pie ierobežotas nišas.

Influencera Mette Jakobsen bilde
@_mettejakobsen_ ir atradusi savu nišu brīvā dabā ar saviem suņiem!

3. solis: ieguldi aprīkojumā, ko izmantoši

Nemaz nav nepieciešams doties un iegādāties visu iespējamo kameru aprīkojumu un rediģēšanas programmas, kad tu tikai sāc kā influenceris. Iesaki sākt ar mazumiņiem, un, kad tu redzi nepieciešamību uzlabot savu aprīkojumu, ieguldi augstas kvalitātes aprīkojumā, no kura esi pārliecināts, ka izmantoši. Tas var palīdzēt uzlabot tavu saturu, padarīt to vieglāk vai jautrāk veidot! Galvenais ir: ieguldi prātīgi un domā pirms pirkšanas.


4. solis: Neatsakies!

Neatsakies! Kad tu esi sācis, var būt demotivējoši, ja uzreiz nesaņem simtiem sekotāju, bet atceries, ka lielākā daļa influenceru ir ieguldījuši daudz laika, lai uzlabotu savu saturu un izveidotu savu sekotāju bāzi. Šeit ir daži padomi par to, ko tu vari darīt, lai saglabātu motivāciju un uzbūvētu lielāku platformu. 


Mācīties jaunas prasmes

Ir daudz resursu internetā, kas var iemācīt tev, kā rediģēt attēlus un video, uzņemt labākas fotogrāfijas un rakstīt labākus rakstus. Pārbaudi mūsu ceļvedi par reels un fotogrāfiju ja to vēl neesi izdarījis! Izmanto laiku, lai mācītos no citiem un trenējies uzlabot savu satura kvalitāti. Labāks saturs palielina iespēju, ka vari iegūt sadarbību ar uzņēmumiem un vispār piesaistīt vairāk sekotāju. 


Runā ar saviem sekotājiem

Liela daļa izaicinājuma, esot influenceram, ir izveidot attiecības ar saviem sekotājiem un tās uzturēt. Runāšana ar saviem sekotājiem stāstos, uzdodot viņiem jautājumus, atbildot uz komentāriem un ziņojumiem ir visi lieliski veidi, kā iepazīt tos, kas tevi seko, un, iespējams, iegūt arī jaunus draugus.

Iepazīsties ar citiem influenceriem

Nebaidies sazināties ar citiem influenceriem savā nozarē. Tas var būt ļoti noderīgi, ja ir citi influenceri, kuriem var uzdot jautājumus, kad tu sāksi, un tas padara ilgtermiņa darbu daudz jautrāku! 


Publicē bieži (un pietiekami daudz)

Viens no svarīgākajiem faktoriem, ja vēlies iegūt vairāk sekotāju tiešsaistē, ir nodrošināt regulāru publikāciju. Cik bieži tu publicēji, ir atkarīgs no platformas, ko tu lieto. Piemēram, YouTube video prasa vairāk darba nekā Instagram ieraksts, tādēļ, iespējams, vajadzētu publicēt biežāk Instagram nekā YouTube. Tomēr pārliecinies, ka viss, ko publicē, ir augstas kvalitātes un pievieno vērtību (vai nu izklaides, informācijas vai līdzīgi) taviem sekotājiem. Nav jēgas publicēt katru dienu, ja beigās publicē saturu, ar kuru neesi apmierināts un kas nesagādā prieku tavējiem sekotājiem.


Autentiskums un atbildība

Nav noslēpums, ka influenceram ir arī atbildība būt uzticamiem, atklātiem un godīgiem. Ir viegli zaudēt sekotāju uzticību, ja ieteiksi produktu, kuru patiesībā neesi iecienījis un kuru pats negribētu lietot. Ja tu būtu nopircis kameru, ko iesaka tavs iecienītais fotogrāfs, un tā izrādītos slikta un bojātos, būtu grūti uzticēties influenceram nākamajā reizē, kad viņi runā par kādu produktu. Tajā pašā laikā ir svarīgi pārliecināties, ka nepaziņo vēstījumus, kas var negatīvi ietekmēt tavu sekotāju, neatkarīgi no tā, vai tie attiecas uz uzskatu popularizēšanu, kas var negatīvi ietekmēt viegli ietekmējamos sekotājus, vai ieteikt produktus, kas var negatīvi ietekmēt viņus vai būt pat kaitīgi. Atceries, ka tev ir tiesības teikt nē, ja kāds lūdz tevi reklamēt kaut ko, un nekad nav par vēlu nožēlot!

Tilbake til bloggen